Bohuslav Martinů (1890–1959)
Nos. 2 & 5 from Etudes and Polkas, Book II, H308 (1945)
Petrklíč / Primrose, H348 (1954)
Fantasia, H301 (1944)
Piano Quartet No. 1, H287 (1942)
Double Concerto, H271 (1938)
Symphony No. 2, H295 (1943)
Vstupenky: https://session.fc.bard.edu/3454/3435
Livestream: https://session.fc.bard.edu/3431/3447
PÁ
Bard Music Festival | Program One | A Career Beyond Borders
Slavnostní zahajovací koncert využije jedinečnou schopnost festivalu integrovat orchestrální, vokální a komorní díla do jedné události, a je prvním ze tří programů, které budou věnovány výhradně Martinů vlastní hudbě.
Ačkoli žádné z uvedených děl nebylo složeno v Martinů rodné zemi, všechna svědčí o jejím hlubokém duchovním významu pro něj. Nostalgický písňový cyklus Petrklíč / Primrose, založený na českých lidových textech, čerpá z módů a rytmů moravských tanců. České lidové vlivy rovněž ovlivňují Fantazii, v níž hoboj a theremin fungují jako soupeřící sólisté, což ilustruje Martinů kreativní přístup k barvě tónu.
Martinů Druhá symfonie, zkomponovaná na objednávku Clevelandského orchestru k oslavě 25. výročí Československa, využívá české motivy k dosažení pastorální lyriky. Naproti tomu soudobé První klavírní kvarteto evokuje drama a turbulence válečné doby, ve které vzniklo, a Dvojkoncert pro smyčcové orchestry, klavír a tympány, dokončený v den podpisu Mnichovské dohody, jako by zachycoval napětí před blížící se válkou. Toto concerto grosso, jehož temně laděná závěrečná věta končí nevyřešenou disonancí, je jedním z vrcholných děl skladatele.
Program:
19:00 • Představení s komentářem Leona Botsteina: s Janou McIntyre, soprán; Taylor Raven, mezzosoprán; Michael Stephen Brown, Erika Switzer a Orion Weiss, klavír; Luosha Fang, housle; Dorit Chrysler, theremin; Balourdet Quartet; The Orchestra Now, dirigent Leon Botstein