BIBLIOGRAFIE

Martinů - bibliografie / Studie a články (A - K)

STUDIE A ČLÁNKY (A – K)

 

ADÁMKOVÁ-HEIDROVÁ, Hana. Interpretační rozbor dvou nahrávek Concertina pro klavírní trio a smyčcový orchestr. In: MAZUREK, Jan a Luděk ZENKL (ed.). Bohuslav Martinů český a světový: Sborník z 23. ročníku muzikologické konference Janáčkiana (Ostrava 3. a 4. června 1999). Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2000, s. 119-125. ISBN 80-7042-172-X. Sign.: MAR 723

 

ADAMS, Byron. Martinů and the American Critics. In: BECKERMAN, Michael Brim a Michael HENDERSON. Martinů's mysterious accident: Essays in honor of Michael Henderson. Hillsdale/New York: Pendragon Press, 2007, s. 81-94. Studies in Czech music, 4. ISBN 15-764-7003-2. Sign.: MAR 739

 

ANDRASCHKE, Peter. Bohuslav Martinů: Musik gegen Krieg und Zerstörung. In: Ljubljana 1998: Glasba in družba v 20. stoletju. Ljubljana 1999, s. 128-140. Sign.: KK 024

 

BAJER, Jiří. Zur Frage der Beziehungen von Bohuslav Martinů zur europäischen Theateravantgarde. In: BRABCOVÁ, Jitka. Bohuslav Martinů anno 1981: papers from an international musicological conference, Prague, 26-28 May, 1981. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1990, s. 152-156. ISBN 80-900-0703-1. Sign.: MAR 707

 

BÁRTOVÁ, Jindřiška. "Ach ty moje sladká poslušná žačko...". In: MACEK, Petr a Jiří VYSLOUŽIL (ed.). Colloquium Bohuslav Martinů, His Pupils, Friends and Contemporaries: Brno, 1990. 1. vyd. Brno: Ústav hudební vědy filozofické fakulty MU Brno, 1993, s. 47-49. Colloquia on the history and theory of music at the International Musical Festival in Brno, 25. ISBN 80-210-0660-9. Sign.: MAR 711a, 711b

 

BÁRTOVÁ, Jindřiška. Názorová orientace Bohuslava Martinů v počátečních letech jeho paŘížského pobytu. Časopis Moravského muzea, Řada vědy společenské, 50. Brno 1965, s. 243-260. Sign.: CA 978

 

BÁRTOVÁ, Jindřiška. Český hudební život a Francie v letech mezi dvěma válkami. Časopis Moravského muzea, 51. Brno 1967, s. 303-324. Sign.: CA 979

 

BÁRTOVÁ, Jindřiška. Jevištní metamorfózy díla Bohuslava Martinů na brněnské scéně. In: PEČMAN, Rudolf (ed.). Almanach Společnosti Bohuslava Martinů. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1979, s. 47-52. Sign.: MAR 702

 

BECKERMAN, Michael. In Search of Czechness in Music. 19-th Century Music, 10. Berkeley 1986, s. 61-73. (článek/stať)

 

BECKERMAN, Michael a Bohuslav MARTINŮ. Martinů on The Plays of Mary. In: BECKERMAN, Michael Brim a Michael HENDERSON. Martinů's mysterious accident: Essays in honor of Michael Henderson. Hillsdale/New York: Pendragon Press, 2007, s. 137-154. Studies in Czech music, 4. ISBN 15-764-7003-2. Sign.: MAR 739

 

BEK, Josef. Martinů und das Problem des Historismus. IN: BRABCOVÁ, Jitka. Bohuslav Martinů anno 1981: Papers from an international musicological conference, Prague, 26-28 May, 1981. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1990, s. 26-29. ISBN 80-900-0703-1. Sign.: MAR 707

 

BEK, Josef. Mezinárodní styky české hudby 1924-1932. Hudební věda, 4. 1967, s. 628-648. CSXI 002
BEK, Mikuláš. Legenda o Bohuslavu Martinů. Kontexty: Časopis o kultuře a společnosti, 2. 2010, č. 1. ISSN: 1803-6988.

 

BEK, Mikuláš. Legenda o Bohuslavu Martinů. In: MIKŠ, František; FIALA, Petr a HANUŠ, Jiří (ed.). Kontexty: časopis o kultuře a společnosti. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2010, s. 25-30. Sign.: MAR 747

 

BENETKOVÁ-REITTEREROVÁ, Vlasta. Die tschechische Moderne im Spiegel der publizistischen Tätigkeit von Emil Axman. In: BŘEZINA, Aleš (ed.). Prager Musikleben zu Beginn des 20. Jahrhunderts. New York: P. Lang, 2000, s. 9-26. ISBN 39-067-5789-7. Sign.: MAR 722

 

BERGAMO, Marija. Neoklasizistische Tendenzen in der Musik des jugoslawischen Raums zwischen zwei Weltkriegen. In: MACEK, Petr a JiŘí VYSLOUŽIL (ed.). Colloquium Bohuslav Martinů, His Pupils, Friends and Contemporaries: Brno, 1990. 1. vyd. Brno: Ústav hudební vědy filozofické fakulty MU Brno, 1993, s. 112-115. Colloquia on the history and theory of music at the International Musical Festival in Brno, 25. ISBN 80-210-0660-9. Sign.: MAR 711a, 711b

 

BERGMANNOVÁ, Sandra. L'influence de la musique orchestrale française sur la jeune génération de compositeurs pragois dans les années 1900-1925. In: GALMICHE, Xavier a Lenka STRÁNSKÁ (ed.). L'attraction et la nécessité: Musique tchèque et culture française au XXe siècle. 1. vyd. Praha: Editio Bärenreiter, 2004, s. 25-36. ISBN 80-863-8527-2. Sign.: MAR 729

 

BERGMANNOVÁ, Sandra. Symfonische Kompositionen der tschechischen Periode: Ein Einblick in Martinůs Frühwerk. In: TADDAY, Ulrich (ed.). Bohuslav Martinů. München: Richard Boorgerg, 2009, s. 24-35. Sonderband, text + kritik, Musik-Konzepte Neue Folge, 11. ISBN 978-3-86916-017-7. Sign.: MAR 744a

 

BERKOVEC, JiŘí. Erfahrungen auf dem Geblet der Verbreitung des Werkes von Bohuslav Martinů durch Staatsorechester der ČSR. In: BRABCOVÁ, Jitka. Bohuslav Martinů anno 1981: Papers from an international musicological conference, Prague, 26-28 May, 1981. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1990, s. 290-293. ISBN 80-900-0703-1. Sign.: MAR 707

 

BERNÁ, Lucie. Unfaithful Marijka – an "Independent" Film: B. Martinů's Contribution to the Czech Film Music/Die untreue Marijka – der "unabhängige" Film: Beitrag B. Martinů zu der tschechischen Filmmusik/Marijka nevěrnice – "film na svobodě": Příspěvek B. Martinů české filmové hudbě. In: KOPECKÝ, Jiří (ed.). Musicologica Olomucensia VIII: Acta Universitatis Palackianae Olomucensis.
Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, s. 145-152. Facultas Philosophica, Philosophica-Aesthetica, 31. ISBN 80-244-1378-7. ISSN 1212-1193. Sign.: MAR 733

 

BEZDĚKOVÁ, Eva. Sur le problème de traduction des ouvres vocales de Bohuslav Martinů. In: BRABCOVÁ, Jitka. Bohuslav Martinů anno 1981: Papers from an international musicological conference, Prague, 26-28 May, 1981. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1990, s. 289-290. ISBN 80-900-0703-1. Sign.: MAR 707

 

BLATNÝ, Pavel. Sbírka orchestrálních skladeb Bohuslava Martinů. In: MAZUREK, Jan a Luděk ZENKL (ed.). Bohuslav Martinů český a světový: Sborník z 23. ročníku muzikologické konference Janáčkiana (Ostrava 3. a 4. června 1999). Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2000, s. 31-33. ISBN 80-7042-172-X. Sign.: MAR 723

 

BRABCOVÁ, Jitka. Die "Sezession" und Bohuslav Martinů. In: BRABCOVÁ, Jitka. Bohuslav Martinů anno 1981: Papers from an international musicological conference, Prague, 26-28 May, 1981. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1990, s. 34-41. ISBN 80-900-0703-1. Sign.: MAR 707

 

BRABCOVÁ, Jitka. Martinů kontra Bruckner. In: MACEK, Petr a JiŘí VYSLOUŽIL (ed.). Colloquium Bohuslav Martinů, His Pupils, Friends and Contemporaries: Brno, 1990. 1. vyd. Brno: Ústav hudební vědy filozofické fakulty MU Brno, 1993, s. 152-156. Colloquia on the history and theory of music at the International Musical Festival in Brno, 25. ISBN 80-210-0660-9. Sign.: MAR 711a, 711b

 

BRANDEIS, Marie. Avantgardismus versus Konservarismus Bohuslava Martinů zwischen Kritik und Publikum. In: MACEK, Petr a JiŘí VYSLOUŽIL (ed.). Colloquium Bohuslav Martinů, His Pupils, Friends and Contemporaries: Brno, 1990. 1. vyd. Brno: Ústav hudební vědy filozofické fakulty MU Brno, 1993, s. 157-159. Colloquia on the history and theory of music at the International Musical Festival in Brno, 25. ISBN 80-210-0660-9. Sign.: MAR 711a, 711b

 

BRANDEIS, Marie. Zur Frage des „Sozialen“ im Opernschaffen Martinů's. In: Ljubljana 1991: Opera kot socialni ali politicni angazma. Ljubljana 1992, s. 164-168.
BRUHN, Siglind. Musical Ekphrasis on a Puppet Drama of Death: Bohuslav Martinů's Smrt Tintagliova / La Mort de Tintagiles after Maurice Maeterlinck. In: BŘEZINA, Aleš a Eva VELICKÁ. Aspekte der Musik, Kunst und Religion zur Zeit der Tschechischen Moderne/Aspects of music, arts and religion during the period of Czech Modernism. New York: Peter Lang, 2009, s. 129-160. Martinů-Studien, 2. ISBN 978-3-03910-856-5. Sign.: MAR 741

 

BRUYR, José. Bohuslav Martinů. In: BRUYR, José. L'Ecran des musiciens. Paris: Les Cahiers de France, 1930, s. 58-67. Sign.: MAR 749

 

BŘEZINA, Aleš. "... abych se mohl na změny předem duševně připravit": Řecké pašije – dvě opery Bohuslava Martinů. Hudební věda, 38. 2001, č. 1-2, s. 137-153. Sign.: CSXI 001

 

BŘEZINA, Aleš. "It's God, who speaks through your mouth, Monolios!". In: WOPMAN, Alfred (ed.) Bregenzer Festspiele, Opernworkshop 1999: Bohuslav Martinů: Die Griechische Passion. Wien, 1999, s. 21-43. ISBN 3-901809-04-X Sign.: MAR 718

 

BŘEZINA, Aleš. "So We have a new musical and social form - Opera - Crisis:" The Transformation of Bohuslav Martinů´s music theatre after "Black Tuesday" 1929. Hudební věda. 2023, roč. LX, č. 1, s. 35-48. Sign.: CB 9042

 

BŘEZINA, Aleš. "The two big states that make decisious about us...": Bohuslav Martinů between McCarthy's America and Communist Czechoslovakia. In: BECKERMAN, Michael Brim a Michael HENDERSON. Martinů´s mysterious accident: Essays in honor of Michael Henderson. Hillsdale/New York: Pendragon Press, 2007, s. 61-72. Studies in Czech music, 4. ISBN 15-764-7003-2. Sign.: MAR 739

 

BŘEZINA, Aleš. ... the essential nobility of thoughts and things which are quite simple...: Martinůs Versuch einer Erneuerung der Symphonie. In: OSTHOFF, Wolfgang a SCHUBERT, Giselher (ed.). Symphonik 1930-1950: Gattungsgeschichtliche und analytische Beiträge. 1. vyd. Překlad Alice Hyrmanová McElveen. New York: Schott, 2003, s. 224-242. Frankfurter Studien, 9. ISBN 37-957-0115-5. Sign.: MAR 732

 

BŘEZINA, Aleš. “We Have to Bring Martinů to the World.” Frank Peter Zimmermann and Jakub Hrůša on their new Martinů recording. Martinů Revue. 2020, roč. 20, č. 3, s. 12–15.

 

BŘEZINA, Aleš. „...pour le moment, je suis là-bas toujours considéré come un famous czech composer...“: ambivalentní vztah Bohuslava Martinů k Československu. In: Clavibus unitis, 2018, roč. 7, č. 1, s. 99-107. Sign.: CA 5930

 

BŘEZINA, Aleš. „…My Music Is Czech; I Cannot Hide this Fact, Can I?“: 20th Century Political Tremors and Their Immediate Influence on Changes od Perception of B. Martinů and His Work. In: DOHNALOVÁ, Lenka. National identity/ies in Czech music. Praha: Arts and Theatre Institute, 2012, s. 72-78. ISBN 978-80-7008-292-8. Sign.: MAR 750

 

BŘEZINA, Aleš. „Diving into Logic of Dreams: Bohuslav Martinů’s Juliette.“ Bachtrack. 24. 4. 2024.

 

BŘEZINA, Aleš. A “Fantastic Learning Experience” in Composing for String Orchestra: Martinů’s Interventions in Vítězslava Kaprálová’s Partita (1938). Czech Music. 1999-2000, roč. 21, s. 155-174. Sign.: CB 379

 

BŘEZINA, Aleš. A long-overdue project: Launch of the Complete Edition of Bohuslav Martinů´s Works. Takte: Das Bärenreiter-Magazin. 2015, č. 1.

 

BŘEZINA, Aleš. Alexandra Boucher (1939-2019). Martinů Revue. 2019, roč. 19, č. 3, s. 4.

 

BŘEZINA, Aleš. An early version of string quartet no. 2, H 150 (1925) by Bohuslav Martinů discovered. Fontes Artis Musicae. 2021, roč. 68, č. 1, s. 34-36. Sign.: CB 8918

 

BŘEZINA, Aleš. Bohuslav Martinů. In: BERGMANNOVÁ, Sandra; BŘEZINA, Aleš; VEJVODOVÁ, Veronika a ZAHRÁDKA, Jiří. Slavní čeští skladatelé. Praha: Národní muzeum, 2020, s. 244-337. ISBN 978-80-7036-644-8. Sign.: MAR 758

 

BŘEZINA, Aleš. Bohuslav Martinů's ambivalent relationship to Czechoslovakia. Martinů Revue. 2020, roč. 20, č. 1 a 2, s. 14–17 a s. 8–11.

 

BŘEZINA, Aleš. Bohuslav Martinů's The Greek Passion triumphs in Salzburg. Martinů Revue. 2023, roč. 23, č. 2-3, str. 7-8.

 

BŘEZINA, Aleš. Der heutige Forschungsstand Bohuslav Martinů: „… Ich habe das Anrecht auf eine Bewertung, die mit derselben Ehrlichkeit verfasst wird, mit der ich an meine Arbeit herangehe.“ Österreichische Musikzeitschrift. 2009, č. 11-12, s. 5-13. Sign.: CB 1624

 

BŘEZINA, Aleš. Die Martinů – Manuskripte in der Paul Sacher-Stiftung Basel. Schweizerisches Jahrbuch für Musikwissenschaft: Neue Folge, 13/14. 1993/1994, s. 157-274. Sign.: MAR 005

 

BŘEZINA, Aleš. Die nächste Etappe unserer Reise liegt noch im Unbekannten: Bohuslav Martinů s Flüchtlingsdrama Die griechische Passion. In: MOSCH, Ulrich (ed.) a Matthias KASSEL. "Entre Denges et Denezy...": Dokumente zur Schweizer Musikgeschichte 1900-2000. Mainz: Schott Musik International, 2000, s. 407-413. (článek/stať)

 

BŘEZINA, Aleš. Discovering Bohuslav Martinů's estate. Czech Music, 19. 1995, č. 5, s. 1-3. Sign.: CB284

 

BŘEZINA, Aleš. Editionsrichtlinien der Bohuslav Martinů Gesamtausgabe. Hudební věda. 2004, roč. 41, č. 3-4, s. 411-432. Sign.: CB 3452

 

BŘEZINA, Aleš. Eine phantastische Schule des Komponierens für Streichorchester: Martinůs Eingriffe in die Partita (1938) von Vitězslava Kaprálová. In: WILLIMANN, Joseph (ed.). Schweizerisches Jahrbuch für Musikwissenschaft, 17. Bern/Berlin/Frankfurt am Main/New York/Paris/Wien: Peter Lang, 1997, s. 95-113. Sign.: MAR 730

 

BŘEZINA, Aleš. Flucht in Traumwelten: Bohuslav Martinůs Oper "Juliette" gewinnt an Beliebtheit. Takte: Das Bärenreiter-Magazin. 2016, č. 2, s. 14. Sign.: CB 4287

 

BŘEZINA, Aleš. Interview with Leon Botstein. Martinů Revue. 2024, roč. 24, č. 2–3, s. 26. ISSN 1803-8514.

 

BŘEZINA, Aleš. Kam povede cesta 1: Oratorio to není, ani kantáta, je to zkrátka Epic. Harmonie. 2016, č. 1, s. 30-31. Sign.: CA 2784

 

BŘEZINA, Aleš. Kam povede cesta 2: Je to dramatické a pronásleduje mne to ve spánku. Harmonie. 2016, č. 3, s. 48-49. Sign.: CA 2785

 

BŘEZINA, Aleš. Kam povede cesta 3: Gilgamešův boj o vydavatele. Harmonie. 2016, č. 7, s. 4-5. Sign.: CA 2995

 

BŘEZINA, Aleš. Knihovna Bohuslava Martinů II. Hudební rozhledy, 48. 1995, č. 4, s. 32-33. Sign.: CSXVI 145

 

BŘEZINA, Aleš. Knihovna Bohuslava Martinů. Hudební rozhledy, 48. 1995, č. 3, s. 33-35. Sign.: CSXVI 144

 

BŘEZINA, Aleš. Martinů und die tschechoslowakische Widerstandsbewegung in Paris. In: BŘEZINA, Aleš a Eva VELICKÁ. Aspekte der Musik, Kunst und Religion zur Zeit der Tschechischen Moderne/Aspects of music, arts and religion during the period of Czech Modernism. New York: Peter Lang, 2009, s. 193-200. Martinů-Studien, 2. ISBN 978-3-03910-856-5. Sign.: MAR 741

 

BŘEZINA, Aleš. Martinůs musikhistorischer Ort: Prolegomena zu einer problemorientierten Darstellung des Komponisten. In: TADDAY, Ulrich (ed.). Bohuslav Martinů. München: Richard Boorgerg, 2009, s. 5-23.  Sonderband, text + kritik, Musik-Konzepte Neue Folge, 11. ISBN 978-3-86916-017-7. Sign.: MAR 744a

 

BŘEZINA, Aleš. Mit Martinůs eigenen Mitteln erweitert: Die Rückkehr der „Griechischen Passion“ von Bohuslav Martinů und Nikos Kazantzakis ans Opernhaus Zürich. Schweizerische Musikzeitschrift. 2008, č. 12, s. 6-7. Sign.: CB 2000

 

BŘEZINA, Aleš. Newly discovered manuscripts of works by Bohuslav Martinů. Czech Music, 19. 1996, č. 5, s. 4. Sign.: CB 278

 

BŘEZINA, Aleš. Reconstructing a Better Version of The Greek Passion. In: TYRREL, John a SIMEONE, Nigel (ed.). Charles Mackerras. Woodbridge: Boydell Press, 2015, s. 165-168. Sign.: D 117

 

BŘEZINA, Aleš. Remembering Paul Sacher 28 april 1906-26 may 1999. Martinů Revue. 2019, roč. 19, č. 3, s. 16-17.

 

BŘEZINA, Aleš. Řecké pašije Bohuslava Martinů na evropských jevištích posledních dvou dekád. Harmonie. 2020, č. 4, s. 15–17.

 

BŘEZINA, Aleš. Slovak Songs, H 126. Martinů Revue. 2020, roč. 20, č. 3, s. 19.

 

BŘEZINA, Aleš. Souborné vydání díla Bohuslava Martinů II: II. Smyčcové kvartety č. 4–7. Hudební rozhledy. 2020, roč. 73, č. 6, s. 52–53. Sign.: CA 6063

 

BŘEZINA, Aleš. Souborné vydání díla Bohuslava Martinů: I. více než jen opravené noty. Hudební rozhledy. 2019, roč. 72, č. 3, s. 56. Sign.: CA 5155

 

BŘEZINA, Aleš. Souborné vydání díla Bohuslava Martinů: II. První dva svazky – Epos o Gilgamešovi, H 351 a Symfonie č. 4, H 305. Hudební rozhledy. 2019, roč. 72, č. 6, s. 52. Sign.: CA 5268

 

BŘEZINA, Aleš. Souborné vydání díla Bohuslava Martinů: III. Komorní a orchestrální kantáty a komorní hudba pro 3-6 nástrojů. Hudební rozhledy. 2019, roč. 72, č. 9, s. 56. Sign.: CA 5592

 

BŘEZINA, Aleš. Souborné vydání díla Bohuslava Martinů: IV. Komorní instrumentální hudba Bohuslava Martinů. Hudební rozhledy. 2019, roč. 72, č. 12, s. 56.

 

BŘEZINA, Aleš. The Epic of Gilgamesh: the 1st volume of the Martinů Complete Edition. Martinů Revue. 2022, roč. 22, č. 2-3, str. 4-5.

 

BŘEZINA, Aleš. The Greek passion of Bohuslav Martinů on european stages in the last two decades. Martinů Revue. 2021, roč. XXI, č. 1, s. 8-9.

 

BŘEZINA, Aleš. The Tears of the Knife in the art film Struggle with the Devil: rozhovor s Kateřinou Kněžíkovou a Markétou Cukrovou o projektu Slzy nože, který proběhl online v Berlíně v únoru 2021. Martinů Revue. 2021, roč. 21, č. 3, s. 12-13.

 

BŘEZINA, Aleš. Triumf Řeckých pašijí Bohuslava Martinů na Salcburském festivalu. Klasika Plus. 17. srpna 2023. Sign.: CA 6543

 

BŘEZINA, Aleš. Tři fragmenty z Julietty. Harmonie. 2008, č. 10, s. 6-7. Sign.: CA 602

 

BŘEZINA, Aleš.“I do not deny of course that Stravinsky has influenced me”: An early version of String Quartet No. 2, H 150 (1925) by Bohuslav Martinů discovered. Martinů Revue. 2020, roč. 20, č. 3, s. 16–17.

 

BŘEZINA, Aleš; RENTSCH, Ivana; ZICHOVÁ, Jitka a ŽŮREK, Pavel. Dělat opravdové divadlo I: Komentované kritické vydání libret všech jevištních děl Bohuslava Martinů z let 1913–1937 a kritická notová edice jeho oper Mariken de Nimègue a Alexandre bis. Hudební věda. 2022, roč. 59, č. 4, str. 488-509. Sign.: CA 6527

 

BUREŠOVÁ, Alena. Bohuslav Martinů ve sborové tvorbě pro děti. In: MAZUREK, Jan a Luděk ZENKL (ed.). Bohuslav Martinů český a světový: Sborník z 23. ročníku muzikologické konference Janáčkiana (Ostrava 3. a 4. června 1999). Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2000, s. 41-45. ISBN 80-7042-172-X. Sign.: MAR 723

 

CSOBÁDI, Peter. Welttheater, Mysterienspiele, rituelles Theater: „Vom Himmel durch die Welt zur Hölle“. In: Salzburg 1991. Salzburg 1992. Sign.: O 019

 

CVETKO, Dragotin. Bohuslav Martinů im slowenischen Musikmilieu. In: BRABCOVÁ, Jitka. Bohuslav Martinů anno 1981: papers from an international musicological conference, Prague, 26-28 May, 1981. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1990, s. 261-267. ISBN 80-900-0703-1. Sign.: MAR 707

 

ČENČÍKOVÁ, Olga. Česká rapsodie – předmět zájmu v dějinách české hudby. In: MAZUREK, Jan a Luděk ZENKL (ed.). Bohuslav Martinů český a světový: Sborník z 23. ročníku muzikologické konference Janáčkiana (Ostrava 3. a 4. června 1999). Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2000, s. 46-93. ISBN 80-7042-172-X. Sign.: MAR 723

 

ČERNÝ, Miroslav K. Bohuslav Martinů und der Neoklassizismus. In: BRABCOVÁ, Jitka. Bohuslav Martinů anno 1981: Papers from an international musicological conference, Prague, 26-28 May, 1981. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1990, s. 54-59. ISBN 80-900-0703-1. Sign.: MAR 707

 

ČERNÝ, Miroslav K. Českost a světovost – nejen na pŘípadě Bohuslava Martinů. In: MAZUREK, Jan a Luděk ZENKL (ed.). Bohuslav Martinů český a světový: Sborník z 23. ročníku muzikologické konference Janáčkiana (Ostrava 3. a 4. června 1999). Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2000, s. 6-12. ISBN 80-7042-172-X. Sign.: MAR 723

 

ČÍŽEK, Lubomír. Beziehung des Tschechoslowakischen Fernsehens zur gesellschaftlichen Geltung des Werkes Bohuslav Martinůs. In: BRABCOVÁ, Jitka. Bohuslav Martinů anno 1981: papers from an international musicological conference, Prague, 26-28 May, 1981. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1990, s. 303-306. ISBN 80-900-0703-1. Sign.: MAR 707

 

DÖGE, Klaus. Das entsetzliche Grauen zum Ausdruck gebracht: Anmerkungen zu Martinůs Memorial to Lidice. In: TADDAY, Ulrich (ed.). Bohuslav Martinů. München: Richard Boorgerg, 2009, s. 78-91. Sonderband, text + kritik, Musik-Konzepte Neue Folge, 11. ISBN 978-3-86916-017-7. Sign.: MAR 744a

 

DÖGE, Klaus and GABRIELOVÁ, Jarmila: Výraz nepopsatelné hrůzy. Hudební věda 49, 1-2 (2012), s. 5 - 17.
Poznámky k Památníku Lidicím, dílu Bohuslava Martinů, které zkomponoval na základě hrůzného činu, který se stal v obci Lidice na přelomu 9. a 10. června roku 1942. Tato studie obsahuje i poznámky ke kompozici s ukázkami jednotlivých částí partitury.

 

DOLANSKÁ, Marie. Pořadatelům konference Bohuslav Martinů český a světový. In: MAZUREK, Jan a Luděk ZENKL (ed.). Bohuslav Martinů český a světový: Sborník z 23. ročníku muzikologické konference Janáčkiana (Ostrava 3. a 4. června 1999). Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2000, s. 144-146. ISBN 80-7042-172-X. Sign.: MAR 723

 

DOUCHE, Sylvie. Quelques principes d'écriture prédominants dans les Arabesques de Martinů. In: GALMICHE, Xavier a Lenka STRÁNSKÁ (ed.). L'attraction et la nécessité: Musique tchèque et culture française au XXe siècle. 1. vyd. Praha: Editio Bärenreiter, 2004, s. 95-121. ISBN 80-863-8527-2. Sign.: MAR 729

 

DRMOLA, Zdeněk. Überlgungen zur Problematik der Metrorhythmik im Schaffen von Bohuslav Martinů. In: BRABCOVÁ, Jitka. Bohuslav Martinů anno 1981: papers from an international musicological conference, Prague, 26-28 May, 1981. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1990, s. 198-209. ISBN 80-900-0703-1. Sign.: MAR 707

 

DUMOULIN, Denis. Bohuslav Martinů aneb vyslanec geniality. In: DUMOULIN, Denis. Mezi českým lvem a helvétským křížem: výběr z kulturních setkání v dějinách českých a švýcarských zemí. 1. vyd. Praha: ARGO, 2023, s. 287-307. ISBN 978-80-257-3997-6. Sign.: MAR 763

 

DUŠEK, Bohumil. Bedeutung des Orgelschaffens von Bohuslav Martinů für die moderne tschechische Musik. In: BRABCOVÁ, Jitka. Bohuslav Martinů anno 1981: papers from an international musicological conference, Prague, 26-28 May, 1981. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1990, s. 91-94. ISBN 80-900-0703-1. Sign.: MAR 707

 

DUŠEK, Petr. Auf den Spuren von Alexis Sorbas. In: WOPMAN, Alfred (ed.). Bregenzer Festspiele, Opernworkshop 1999: Bohuslav Martinů: Die Griechische Passion. Něm. překlad Ute Becker. Wien, 1999, s. 104-112. ISBN 3-901809-04-X Sign.: MAR 718

 

DZIADEK, Magdalena. Recepce hudby Bohuslava Martinů v Polsku. In: MAZUREK, Jan a Luděk ZENKL (ed.). Bohuslav Martinů český a světový: Sborník z 23. ročníku muzikologické konference Janáčkiana (Ostrava 3. a 4. června 1999). Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2000, s. 21-30. ISBN 80-7042-172-X. Sign.: MAR 723

 

EDELING, Thomas. Der Tanz der Küchenutensilies: Bohuslav Martinůs Jazzsuite La Revue de cuisine (1927). In: RIEGER, Rita (ed.). Bewegungsfreiheit: Tanz als kulturelle Manifestation (1990-1950). Bielefeld, 2017, s. 285-296. ISBN 978-3-8376-3831-8. Sign.: MAR 752

 

ENTWISTLE, Erik. Form and Fantasy in Martinů's Piano Sonata. In: BECKERMAN, Michael Brim a Michael HENDERSON. Martinů's mysterious accident: Essays in honor of Michael Henderson. Hillsdale/New York: Pendragon Press, 2007, s. 117-136. Studies in Czech music, 4. ISBN 15-764-7003-2. Sign.: MAR 739

 

ERISMANN, Guy. Bohuslav Martinů est-il surréaliste?: A propos de Juliette. In: GALMICHE, Xavier a Lenka STRÁNSKÁ (ed.). L'attraction et la nécessité: Musique tchèque et culture française au XXe siècle. 1. vyd. Praha: Editio Bärenreiter, 2004, s. 87-94. ISBN 80-863-8527-2. Sign.: MAR 729

 

ERISMANN, Guy. Bohuslav Martinů et la France. In: BRABCOVÁ, Jitka. Bohuslav Martinů anno 1981: papers from an international musicological conference, Prague, 26-28 May, 1981. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1990, s. 59-68. ISBN 80-900-0703-1. Sign.: MAR 707

 

ERISMANN, Guy. Bohuslav Martinů "Le pur surréalisme". In: MACEK, Petr a JiŘí VYSLOUŽIL (ed.). Colloquium Bohuslav Martinů, His Pupils, Friends and Contemporaries: Brno, 1990. 1. vyd. Brno: Ústav hudební vědy filozofické fakulty MU Brno, 1993, s. 18-23. Colloquia on the history and theory of music at the International Musical Festival in Brno, 25. ISBN 80-210-0660-9. Sign.: MAR 711a, 711b

 

ERISMANN, Guy. L'Exile de Polička: Portrait Bohuslav Martinů. Télérama 2100. 1990, s. 40-41. (článek/stať)
ERISMANN, Guy. L'Historicisme dans la musique tchèque, de la fin du XIXe siècle jusqu'à Martinů compris (1959). In: BŘEZINA, Aleš a Eva VELICKÁ. Aspekte der Musik, Kunst und Religion zur Zeit der Tschechischen Moderne/Aspects of music, arts and religion during the period of Czech Modernism. New York: Peter Lang, 2009, s. 183-192. Martinů-Studien, 2. ISBN 978-3-03910-856-5. Sign.: MAR 741

 

ERISMANN, Guy. Martinůs musikalische Wurzehln. In: WOPMAN, Alfred (ed.). Bregenzer Festspiele, Opernworkshop 1999: Bohuslav Martinů: Die Griechische Passion. Něm. překlad Ute Becker. Wien, 1999, s. 44-66. ISBN 3-901809-04-X Sign.: MAR 718

 

FERROUD, Pierre-Octave. Bohuslav Martinů: Un Grand Musicien d'aujourd'hui. Schweizerische Musikzeitung, 76. 1936, s. 497-501. Sign.: CB 001

 

FLAŠAR, Martin a ŽŮREK, Pavel. Hledání Mistra – dva rané klavírní koncerty Jana Nováka: In search of a Master – two early piano concertos by Jan Novák. Musicologica Brunensia. 2020, roč. 55, č. 2, str. 99-115. Sign.: CA 6924

 

FOUCHER, Nicole. Quand l'Opéra va au cinéma. In: Lyon 1996. Lyon 1996, s. 15-21. (příspěvek ve sborníku z kongresu)


FRELIH, Emil. Bohuslav Martinů – edle Verbindung von Literatur und Musik. In: MACEK, Petr a Jiří VYSLOUŽIL (ed.). Colloquium Bohuslav Martinů, His Pupils, Friends and Contemporaries: Brno, 1990. 1. vyd. Brno: Ústav hudební vědy filozofické fakulty MU Brno, 1993, s. 168-170. Colloquia on the history and theory of music at the International Musical Festival in Brno, 25. ISBN 80-210-0660-9. Sign.: MAR 711a, 711b

 

FUKAČ, Jiří. Bohuslav Martinů – Thema und Aufgabe der musikwissenschaftlichen Forschung. In: BRABCOVÁ, Jitka. Bohuslav Martinů anno 1981: papers from an international musicological conference, Prague, 26-28 May, 1981. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1990, s. 277-283. ISBN 80-900-0703-1. Sign.: MAR 707

 

FUKAČ, Jiří. Bohuslav Martinůs Tschechentum. In: MACEK, Petr a JiŘí VYSLOUŽIL (ed.). Colloquium Bohuslav Martinů, His Pupils, Friends and Contemporaries: Brno, 1990. 1. vyd. Brno: Ústav hudební vědy filozofické fakulty MU Brno, 1993, s. 5-12. Colloquia on the history and theory of music at the International Musical Festival in Brno, 25. ISBN 80-210-0660-9. Sign.: MAR 711a, 711b

 

FUKAČ, Jiří. Česká hudební avantgarda a postmoderna: Ideál a skutecnost. Opus musicum, 22. 1990, s. 300-305. Sign.: CSV 059

 

FUKAČ, Jiří. Tschechische musikalische Avantgarde und Postmoderne: Ideal und Wirklichkeit. In: Sborník prací Filozofické fakulty Brněnské univerzity 27/28. 1992/1993, s. 127-141. (článek/stať)

 

FUKAČ, Jiří. K průzkumu semiózy v díle Bohuslava Martinů. In: PEČMAN, Rudolf (ed.). Almanach Společnosti Bohuslava Martinů. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1979, s. 35-46. Sign.: MAR 702

 

FUKAČ, Jiří. La révolution du retour. Le rôle de la culture musicale française dans le processus de polarisation der paradigmes stylistiques de la musique tchèque. In: GALMICHE, Xavier a Lenka STRÁNSKÁ (ed.). L'attraction et la nécessité: Musique tchèque et culture française au XXe siècle. 1. vyd. Praha: Editio Bärenreiter, 2004, s. 17-23. ISBN 80-863-8527-2. Sign.: MAR 729

 

GABRIELOVÁ, Jarmila. Le voyage Thésée: Les inspirations françaises dans les dernières œuvres de Bohuslav Martinů. In: GALMICHE, Xavier a Lenka STRÁNSKÁ (ed.). L'attraction et la nécessité: Musique tchèque et culture française au XXe siècle. 1. vyd. Praha: Editio Bärenreiter, 2004, s. 47-86. ISBN 80-863-8527-2. Sign.: MAR 729

 

GABRIELOVÁ, Jarmila. "Timing devienne le cauchemare": K dramaturgickému řešení první a druhé verze Řeckých pašií Bohuslava Martinů. In: CHALUPKA, Ľubomír (ed.). K pocte Jána Cikkera: Zborník z medzinárodnej muzikologickej konferencie "Slovenská operná tvorba 20. storočia v európskom kontexte" konanej v rámci festivalu Bratislavské hudobné slávnosti 2001. 1. vyd. Bratislava: STIMUL (FF UK), 2002, s. 145-159. ISBN 80-889-8265-0. Sign.: MAR 724

 

GABRIELOVÁ, Jarmila. Zur Martinů-Rezeption in Böhmen. In: TADDAY, Ulrich (ed.). Bohuslav Martinů. München: Richard Boorgerg, 2009, s. 127-149. Sonderband, text + kritik, Musik-Konzepte Neue Folge, 11. ISBN 978-3-86916-017-7. Sign.: MAR 744a

 

GABRIELOVÁ, Jarmila. Zwischen Prag und Paris: „Der Soldat und die Tänzerin“ im Kontext des Opern- und Theaterschaffen der 1920er Jahre. Music and Society in Eastern Europe, 2. 2007, s. 65-76. ISSN 1930-6288. (článek/stať)

 

GILLET, Jean-Claude. Bohuslav Martinů et ‘La passion grecque’. Le Regard crétois: Revue de la societe des amis de N. Kazantzakis, 1. 1990, s. 25-30. Sign.: CB 020

 

HALBREICH, Harry. Bohuslav Martinů aus heutiger Sicht. In: JANS, Hans-Jörg a MEYER, Felix a WESTEN, Ingrid (ed.). In: Komponisten des 20. Jahrhunderts in der Paul Sacher Stiftung. Basel: Die Stiftung, 1986, s. 167-178. Sign.: D 044

 

HALBREICH, Harry. Polní mše von Bohuslav Martinů. In: BŘEZINA, Aleš a Eva VELICKÁ. Aspekte der Musik, Kunst und Religion zur Zeit der Tschechischen Moderne/Aspects of music, arts and religion during the period of Czech Modernism. New York: Peter Lang, 2009, s. 87-101. Martinů-Studien, 2. ISBN 978-3-03910-856-5. Sign.: MAR 741

 

HAMPTON RENTON, Barbara. Martinů in the United States: Views of Critics and Students. In: BRABCOVÁ, Jitka. Bohuslav Martinů anno 1981: papers from an international musicological conference, Prague, 26-28 May, 1981. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1990, s. 268-276. ISBN 80-900-0703-1. Sign.: MAR 707

 

HEJZLAR, Tomáš. Bohuslav-Martinů-Gesellschaft – ihr Gegenwartzustand und Perspektiven. In: BRABCOVÁ, Jitka. Bohuslav Martinů anno 1981: papers from an international musicological conference, Prague, 26-28 May, 1981. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1990, s. 324-328. ISBN 80-900-0703-1. Sign.: MAR 707

 

HEJZLAR, Tomáš. Společnost Bohuslava Martinů. In: MAZUREK, Jan a Luděk ZENKL (ed.). Bohuslav Martinů český a světový: Sborník z 23. ročníku muzikologické konference Janáčkiana (Ostrava 3. a 4. června 1999). Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2000, s. 147-149. ISBN 80-7042-172-X. Sign.: MAR 723

 

HENDERSON, Michael. Martinů and Vítězslava Kaprálová. In: BECKERMAN, Michael Brim a Michael HENDERSON. Martinů´s mysterious accident: Essays in honor of Michael Henderson. Hillsdale/New York: Pendragon Press, 2007, s. 55-60. Studies in Czech music, 4. ISBN 15-764-7003-2. Sign.: MAR 739

 

HENDERSON, Michael. Martinů's Mysterious Accident. In: BECKERMAN, Michael Brim a Michael HENDERSON. Martinů´s mysterious accident: Essays in honor of Michael Henderson. Hillsdale/New York: Pendragon Press, 2007, s. 43-54. Studies in Czech music, 4. ISBN 15-764-7003-2. Sign.: MAR 739

 

HENDERSON, Michael. Some Past and Present Reactions to Martinů and His Music. In: BRABCOVÁ, Jitka. Bohuslav Martinů anno 1981: papers from an international musicological conference, Prague, 26-28 May, 1981. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1990, s. 255-260. ISBN 80-900-0703-1. Sign.: MAR 707

 

HENDERSON, Michael. The Case for Bohuslav Martinů. Czech Music, 18. 1993/1994, s. 133-145. CB 377
HENDERSON, Michael. The Imaginary Staircase: Martinů's Mysterious Accident. Czech Music, 19. 1995/1996, s. 94-116. Sign.: CB 230

 

HIRSBRUNNER, Theo. Bohuslav Martinů: Die Soloklavierwerke der Dreißiger Jahre. Archiv für Musikwissenschaft, 39, 1982, s. 64-77. Sign.: CB 1973

 

HIRSBRUNNER, Theo. Ein Komponist aus Policka: Bohuslav Martinů zum 100. Geburtstag: Aus seiner Jugend. Neue Zeitschrift für Musik, 151, 1990, s. 14-17. (článek/stať)

 

HIRSBRUNNER, Theo. Ein Komponist aus Policka: Bohuslav Martinů in seiner Heimat. In: Von Richard Wagner bis Pierre Boulez: Essays. Anif/Salzburg: Müller-Speiser, 1997, s. 171-175. ISBN 3851450485. (článek/stať)

 

HIRSBRUNNER, Theo. Martinůs Verhältnis zu Debussy und Strawinsky. In: BRABCOVÁ, Jitka. Bohuslav Martinů anno 1981: papers from an international musicological conference, Prague, 26-28 May, 1981. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1990, s. 68-72. ISBN 80-900-0703-1. Sign.: MAR 707

 

HLAVSA, Jaroslav, Jaroslav MIHULE a Antonín STRÁNSKÝ. Phantasiethematik un Werk von Bohuslav Martinů. In: BRABCOVÁ, Jitka. Bohuslav Martinů anno 1981: papers from an international musicological conference, Prague, 26-28 May, 1981. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1990, s. 103-108. ISBN 80-900-0703-1. Sign.: MAR 707

 

HOLZKNECHT, Václav. Bohuslav Martinů a hudební skupina Mánesa. In: PEČMAN, Rudolf (ed.). Almanach Společnosti Bohuslava Martinů. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1979, s. 57-60. Sign.: MAR 702

 

HONS, Miloš. Sborová tvorba Bohuslava Martinů. Praha 1998, 30 s. Kapitola z připravované disertace, nevydáno. Sign.: MAR 714

 

HONS, Miloš. Říkadlové texty ve sborové tvorbě Bohuslava Martinů. Opus musicum, 31. 1999, č. 3, s. 9-21. Sign.: MAR 715

 

HOUTCHENS, H. Alan. A Study of Martinů's Double Concerto for Two String Orchestras, Piano and Timpant. In: BRABCOVÁ, Jitka. Bohuslav Martinů anno 1981: papers from an international musicological conference, Prague, 26-28 May, 1981. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1990, s. 217-238. ISBN 80-900-0703-1. Sign.: MAR 707

 

HUDEC, Vladimír. Zur Auffassug der Modernität bei Iša Krejčí. In: MACEK, Petr a Jiří VYSLOUŽIL (ed.). Colloquium Bohuslav Martinů, His Pupils, Friends and Contemporaries: Brno, 1990. 1. vyd. Brno: Ústav hudební vědy filozofické fakulty MU Brno, 1993, s. 37-42. Colloquia on the history and theory of music at the International Musical Festival in Brno, 25. ISBN 80-210-0660-9. Sign.: MAR 711a, 711b

 

CHEVY, Patrice. Charlotte Martinů – A Faithful Heart. In: MELVILLE-MASON, Graham (ed.). Czech Music: The Journal of the Dvořák Society for Czech and Slovak Music, 22. Kington: The Dvořák Society, 2001/2002, s. 116-124. ISBN 0261-2801. Sign.: MAR 737

 

CHEW, Geoffrey. A Bohemian in Paris, Dada, Film and All that Jazz: The Innovative Operas of Bohuslav Martinů and Georges Ribemont-Dessaignes. In: SPURNÁ, Helena a PIERRE, Kelly St. (ed.) New Paths in Opera: Martinů – Burian – Hába – Schulhoff – Ullmann. Praha: KLP a Vídeň: Hollitzer Verlag, 2021, s. 15-54. Sign.: MAR 764

 

CHEW, Geoffrey. Martinů’s Three Wishes and Their Fulfilement: Links between Paris and Prague in Music of the 1920s. French Cultural Studies, 11. 2000, s. 367-376. Sign.: KK 023

 

ILIJEV, Ilja. Ein Versuch zur Charakterisierung der Kammermusik von Bohuslav Martinů. In: BRABCOVÁ, Jitka. Bohuslav Martinů anno 1981: papers from an international musicological conference, Prague, 26-28 May, 1981. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1990, s. 139-144. ISBN 80-900-0703-1. Sign.: MAR 707

 

JIRÁNEK, Jaroslav. Bemerkungen zum Stilltyp von Bohuslav Martinů. In: BRABCOVÁ, Jitka. Bohuslav Martinů anno 1981: papers from an international musicological conference, Prague, 26-28 May, 1981. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1990, s. 41-49. ISBN 80-900-0703-1. Sign.: MAR 707

 

JIRÁNEK, Jaroslav. Národní rysy hudební řeči Bohuslava Martinů. Hudební věda, 28. 1991, s. 115-123. Sign.: CSXI 012

 

KAPUSTA, Jan. Bohuslav Martinů v roce 1938. Hudební věda, 19. 1982, s. 162-175. Sign.: CSXI 009

 

KAPUSTA, Jan. Menschliches und künstlerisches Universum von Bohuslav Martinů und die Heimat. In: BRABCOVÁ, Jitka. Bohuslav Martinů anno 1981: papers from an international musicological conference, Prague, 26-28 May, 1981. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1990, s. 108-116. ISBN 80-900-0703-1. Sign.: MAR 707

 

KAPUSTA, Jan. Polička als Dokumentations- und Erkenntniszentrum des Werkes Bohuslav Martinů. In: BRABCOVÁ, Jitka. Bohuslav Martinů anno 1981: papers from an international musicological conference, Prague, 26-28 May, 1981. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1990, s. 318-324. ISBN 80-900-0703-1. Sign.: MAR 707

 

KARBUSICKÝ, Vladimír. Das Flüchtlingsdrama in der Oper als Aktualität und Provokation. In: Ljubljana 1993. Ljubljana 1994, s. 33-44 (příspěvek ve sborníku z kongresu)

 

KARBUSICKÝ, Vladimír. Der erträumte und nacherlebte Surrealismus, Martinů's Oper "Juliette et la clé des songes". In: FLOROS, Constantin; MARX, Hans Joachim; PETERSEN, Peter; DÖMLING, Wolfgang a KREUTZIGER-HERR, Annette (ed.). Theorie der Musik: Analyse und Deutung. Hamburger Jahrbuch für Musikwissenschaft, 13. Laaber: Laaber-Verlag, 1995, s. 271-336. Sign.: MAR 712

 

KARBUSICKÝ, Vladimír. Selbstbegegnung im Kunstwerk Martinů und die Fresken des Piero della Francesca. In: MACEK, Petr a Jiří VYSLOUŽIL (ed.). Colloquium Bohuslav Martinů, His Pupils, Friends and Contemporaries: Brno, 1990. 1. vyd. Brno: Ústav hudební vědy filozofické fakulty MU Brno, 1993, s. 133-137. Colloquia on the history and theory of music at the International Musical Festival in Brno, 25. ISBN 80-210-0660-9. Sign.: MAR 711a, 711b

 

KARBUSICKÝ, Vladimír. Von fremden Ufern, fern im Exil...: Bohuslav Martinů s Feldmesse. In: GEIGER, Friedrich a Thomas SCHÄFER (ed.). Exilmusik: Komposition während der NS-Zeit. Hamburg: von Bockel, 1999, s. 333-372. Musik im "Dritten Reich" und im Exil, 3. ISBN 978-3-928770-89-7. Sign.: MAR 713a, 713b

 

KATZ, Derek: Kontinuität des Wandels: Bohuslav Martinů in der Musikgeschichte des 20. Jahrhunderts. Hudební věda 49, 1-2 (2012), s. 208 - 209
Recenze nově vydané knihy Kontinuität des Wandels: Bohuslav Martinů in der Musikgeschichte des 20. Jahrhunderts vydavatele Petera Langa, editoři jsou Aleš Březina a Ivana Rentsch. Tato publikace je už třetí v pořadí ze série Martinů-Studien.

 

KELLERHALS, Max. Erinnerungen. In: WOPMAN, Alfred (ed.) Bregenzer Festspiele, Opernworkshop 1999: Bohuslav Martinů: Die Griechische Passion. Wien, 1999, s. 67-76. ISBN 3-901809-04-X Sign.: MAR 718

 

KLEINITZ, Eva. "Sieh, die Zeit ist gekommen...". In: WOPMAN, Alfred (ed.). Bregenzer Festspiele, Opernworkshop 1999: Bohuslav Martinů: Die Griechische Passion. Wien, 1999, s. 7-20. ISBN 3-901809-04-X Sign.: MAR 718

 

KORTE, Oldřich. A Half Century with the Music of Bohuslav Martinů. In:  MELVILLE-MASON, Graham (ed.). Czech Music: The Journal of the Dvořák Society for Czech and Slovak Music, 22. Kington: The Dvořák Society, 2001/2002, s. 48-70. ISBN 0261-2801. Sign.: MAR 737.

 

KOŠŤÁL, Arnošt. Bohuslav Martinůs Beziehung zu Folklorevorlagen. In: BRABCOVÁ, Jitka. Bohuslav Martinů anno 1981: papers from an international musicological conference, Prague, 26-28 May, 1981. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1990, s. 124-131. ISBN 80-900-0703-1. Sign.: MAR 707

 

KRATOCHVÍL, Jiří a Michael BECKERMAN. A Talk Around Martinů. In: BECKERMAN, Michael Brim a Michael HENDERSON. Martinů's mysterious accident: Essays in honor of Michael Henderson. Hillsdale/New York: Pendragon Press, 2007, s. 155-188. Studies in Czech music, 4. ISBN 15-764-7003-2. Sign.: MAR 739

 

KUBÍK, Ladislav. Zur Verbreitung des Werkes Bohuslav Martinůs zur gesellschaftlichen Geltung des Werkes Bohuslav Martinůs. In: BRABCOVÁ, Jitka. Bohuslav Martinů anno 1981: papers from an international musicological conference, Prague, 26-28 May, 1981. 1. vyd. Praha: Česká hudební společnost, 1990, s. 300-302. ISBN 80-900-0703-1. Sign.: MAR 707

 

KÜHNEL, Jürgen. Bohuslav Martinůs Oratorium ‚The Epic of Gilgamesh’ und Robert Wilsons Theaterprojekt ‘The Forest’: Grundsätzliche Überlegungen zum Thema Mythos und Mythos-Rezeption – insbsondere im Musiktheater – an Beispiel zweier neuerer Bearbeitungen des Gilgamesch-Stoffes. In: CSOBADI, Peter (ed.) a další. Antike Mythen im Musiktheater des 20. Jahrhunderts. Gesammelte Vorträge des Salzburger Symposions 1989. s. 51-78. Wort und Musik. Salzburger Akademische Beiträge, 7. Sign.: O 020

 

KUNA, Milan: Domnělá denunciace Bohuslava Martinů K. B. Jirákem. In: MAZUREK, Jan a Luděk ZENKL (ed.). Bohuslav Martinů český a světový: Sborník z 23. ročníku muzikologické konference Janáčkiana (Ostrava 3. a 4. června 1999). Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2000, s. 13-20. ISBN 80-7042-172-X. Sign.: MAR 723


KUNA, Milan. Bohuslav Martinů Václavu Talichovi po roce 1945: Dokumenty. Hudební věda, 32. 1995, s.187-201. Sign.: CA 373

 

KUNA, Milan. Korespondence Bohuslava Martinů Václavu Talichovi 1924-1939. Hudební věda, 7. 1970, s. 212-247. Sign.: CA 011