AKTUALITY

14
SO
ÚNOR 2015

Juliette aneb Snář - recenze na premiéru opery

Recenze na premiéru inscenace opery Juliette aneb Snář H 253 B. Martinů, která se konala 14. 2. 2015 v Opernhaus Zürich.

„Opernhaus Zürich včera večer potěšil své publikum celkově zdařilou premiérou neprávem málo uváděného díla. Šéf opery Andreas Homoki a kmenový dirigent Fabio Luisi si nenechali ujít příležitost, aby tento skvost sami inscenovali, respektive jej dirigovali a vzbudili nadšení nadmíru precizním scénickým a hudebním provedením. [...] Autor scény a kostýmů Christian Schmidt nalezl fantastické řešení pro rychlé proměny scény, podpořen velkolepým light-designem Francka Evina. [...] Annette Dasch zpívala Juliettu okouzlujícím, vřelým hlasem. [...] Před pěveckým výkonem kanadského tenoristy Josepha Kaisera se lze jen hluboce poklonit. [...] Potlesk publika na premiéře patřil vysoce zajímavé, v mnoha směrech neobyčejně zábavné opeře z meziválečného období [...] a rovněž neobyčejně precizní a zábavné inscenaci v Opernhaus Zürich.“

Zürich: Juliette

Kaspar Sannemann

Oper Aktuel, 14. 2. 2015

Celý článek (německy): http://www.oper-aktuell.info/kritiken/details/artikel/zuerich-juliette-14022015.html

„... Režisér a intendant curyšské opery Anderas Homoki, člověk s jasným rukopisem, zdůraznil především bouři, ruch a chaos společnosti zbavené vzpomínek, a měl pak určité potíže se ztvárněním klidnějších a poetických aspektů prostupujících děj. Nákladná naturalistická scéna Christiana Schmidta mu v tom současně napomáhala i překážela. [...] Tak jako by scéna mohla méně evokovat „solidní“ materiálnost, být atmosférická a nehmotná, byla také hudební složka v mnoha směrech poznamenána úsilím o jednoznačnou doslovnost, téměř jednostranným zacílením dirigentské pozornosti Fabia Luisiho na „romantický“ neoklasicismus v idiomech Martinů [...] Olbřímímu partu Michela dodal lyrický tenorista Joseph Kaiser pěvecky i herecky charakter obyčejného člověka. Naproti tomu Annette Dasch zazářila v roli nevšední titulní postavy vyváženou zpěvní linií...“