AKTUALITY

23
PO
ZÁŘÍ 2019


Vychází druhé číslo Martinů Revue roku 2019

V těchto dnech vychází časopis Martinů Revue 2019/2. Co přináší nové číslo? Především Juliette v mnoha podobách, také vzpomínky na nedávno zesnulé osobnosti spjaté s Martinů, Grahama Melville-Masona a Emila Leichnera, nebo recenzi reedice úspěšného kompletu Martinů pro housle a orchestr, který nahrál houslista Bohuslav Matoušek. Celý obsah můžete nalézt zde. 

Dá se říci, že hlavním tématem nové Martinů Revue je Juliette. V různých podobách ji na své programy zařazují orchestry a operní domy nejen v Evropě - v březnu měla například Juliette svou americkou premiéru v českém znění v Carnegie Hall v podání American Symphony Orchestra. O této významné události píše Renáta Spisarová (Harmonie), která také vyzpovídala dirigenta Leona Botsteina. Rozhovor s hudebním ředitelem ASO doplňují pochvalné recenze New York Times a Opera Wire.

Další premiérová Juliette proběhla v Ostravě, kde ji připravilo Národní divadlo Moravskoslezské v hudebním nastudování hudebního ředitele opery Jakuba Kleckera a v režii dua SKUTR, kterou tvoří Martin Kukučka a Lukáš Trpišovský. Martinů Revue přináší recenze časopisu Harmonie, a webů KlasikaPlus.cz a Ostravan. 

Leon Botstein diriguje Juliette Foto Matt Dine / American Symphony Orchestra

Poprvé ve scénickém provedení byly v dubnu uvedeny Tři fragmenty z Juliette švédskou operou v Göteborgu v režii českého režiséra Davida Radoka, který v incenaci spojil Martinů dílo s jednoaktovou operou Lidský hlas Francise Poulenca. Inscenace se pak přesunula k českým divákům do Brna, kde ji uvedlo Národní divadlo Brno.  Na stránkách Martinů Revue naleznete řadu recenzí z uvedení ve švédském Göteborgu, které jsou nyní poprvé přeložené do anglického jazyka. 

Téma této surrealistické opery symbolicky uzavírají poznámky k Juliette Bohuslava Martinů z roku 1947 - deset let po premiéře v Praze - a vzpomínky autora předlohy Georgese Neveuxe na první setkání s českým skladatelem a vznik samotné opery. 

Celý obsah nového čísla najdete zde.